Locatiedata helpen Locomizer doelgroepen te definiëren en te bereiken

30 juli 2018

Als advertenties het juiste publiek op het juiste moment bereiken, profiteren zowel adverteerders als consumenten hiervan.

Daarom werken Locomizer en HERE Technologies samen om de kracht van locatiegegevens en segmentatie van doelgroepen te combineren. Zij streven ernaar om marketing professionals en merken specifiekere inzichten en een betere Return on Investment (ROI) te bieden. Locomizer past patroondetectie en ruimtelijke analyses toe om onbewerkte locatiegegevens om te zetten in hoogwaardige, praktisch toepasbare bedrijfsinzichten die een verband leggen tussen potentiële klanten en locaties. Locomizer legt dit verband om retailers, vastgoedbedrijven, maar ook adverteerders een beter begrip te kunnen bieden van consumentengroepen. Hiervoor maakt het bedrijf gebruik van algoritmen die indelen op basis van historisch gedrag en langdurige affiniteitspatronen in plaats van een incidenteel bezoek aan een winkel. Door HERE Places en HERE 2D Footprints in de technologie te integreren, verbetert Locomizer het gebruik van data en kan het locaties nauwkeuriger identificeren en consumentengedrag beter beoordelen. Locomizer heeft klanten in Australië, Finland, Ierland, Japan, Kenya, Nederland, Zuid-Afrika, Rusland en de U.K.

Locatiegeschiedenis
HERE Places Extract, de wereldwijde database van HERE met meer dan honderd miljoen plaatsen, verbetert de algoritmen van Locomizer en helpt de ‘locatiegeschiedenis’ te verbeteren. HERE maakt gebruik van duizenden verschillende bronnen en machine learning om locaties te identificeren en onnauwkeurige, irrelevante of dubbele informatie te verwijderen. HERE 2D Footprint geeft de werkelijke vorm en grootte van een gebouw of locatie weer om dynamische signalen in en rond een plaats nauwkeurig te lokaliseren. Zo kunnen adverteerders beter voorspellen en identificeren wanneer relevante consumentengroepen het beste bereikt kunnen worden. “Bedrijven zoeken voortdurend naar manieren om segmentatie te bevorderen en methodes voor marktinzicht te verbeteren met behulp van dynamische gegevens “, zegt Alexei Poliakov, CEO en medeoprichter van Locomizer in een uitgestuurd persbericht. “HERE data met zijn wereldwijde dekking en diepgaande inzichten helpt ons om onze internationale groei te versnellen en diverse branches te voorzien van consistente en nauwkeurige informatie voor hun advertentiecampagnes.” Herve Utheza, Hoofd Media, Advertising & Telco bij HERE, voegt aan dit citaat toe: “Locomizers benadering van datawetenschap verandert de manier waarop de interactie van mensen met hun omgeving begrepen en ontdekt wordt”, aldus “De combinatie van uitgebreide, nauwkeurige locatiegegevens en de innovatieve manier waarop Locomizer naar het gedrag in buurten kijkt, creëert koppelingen tussen ruimtes, waarin merken creatiever reclame kunnen maken en consumenten buitengewoon tevreden zijn.”

Afbeelding: © 2018 HERE

Website Locomizer

Comments are closed.